Home / Nieuws - Laatste nieuws
  Welldone is gestopt met Fabricage kartchassis
BUS TE KOOPBUS TE KOOPBUS TE KOOPBUS TE KOOP
Gepost: 28 nov 2012

Beste bezoeker,

Na aanleiding van het verdwijnen van diverse kartbanen in Noord-Holland, hebben wij besloten te stoppen met de fabricage van onze kartchassis.
Op dit moment hebben wij nog wel wat onderdelen op voorraad, maar wees snel; op=op

Wij willen U bij deze bedanken voor het vertrouwen in de afgelopen jaren, en tekenen met vriendelijke groet:

 

Jack Schoonenberg

 DE BUS IS AL HEEL LANG VERKOCHT!!!!!!!

 
  Foto's Oktober2011
JeremyJeremy91
Gepost: 03 okt 2011
Dit artikel is niet aanwezig in het Nederlands.
 
  laatste fotos Jeremy Cross klasse
jeremy cross91jeremy cross91_1
Gepost: 12 mei 2010

Eindelijk is het zover, na een lange bevalling, heeft Jer zelf de keuze gemaakt om tussen de echte mannen te rijden, de ICC klasse dus.

Dus geven ( gunnen ) we Rutger de kans om Nederlands kampioen te worden.
DUS Rutger: Gas geven en niet meer achterom kijken!

 
  Uitslag 1e NK te Veldhoven 2010
1e!Motor Jeremy en Rutger
Gepost: 09 mrt 2010

De 1e NK te Veldhoven zit er weer op. Voor WELLDONE was het een enerverend weekend:

  • 1e plaats algemeen: Jeremy Schoonenberg / welldone-KTM
  • 3e plaats algemeen: Rutger Stenekes / welldone-KTM

Hoe kan dat nou dat het zo snel gaat opeens??? Lees onderstaande correspondentie maar eens door tussen Errit Sterkeverhalenburg  ( razende reporter ) en Lau kans ( wereldtuner / uitvinder )

Geachte Lau,

Errit heeft een gerucht vernomen dat in de kop van Noord Holland een tuner in het diepste geheim weer bezig is met een nieuwe uitvinding, en ditmaal NIET met een houten zuiger.
Het schijnt dat hij met een nieuwe KTM onder het rijden de zuiger en cilinder zo kan laten uitzetten dat het 175CC wordt.

Zodra de coureur is uitgereden en hij naar de weegschaal moet bij de TC, hij een beetje moet treuzelen om de motor af te laten koelen zodat hij dan weer 125CC is!!

Technisch schijnt de uitvinder al zover te zijn dat het werkt 

Errit denkt dat het niet bij jouw is ( zo slim ben je nu ook weer niet ) en gaat driftig op zoek, wie dan wel, ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug, als het wel bij jouw vandaan komt zou ik Lamme het niet laten testen!,
Groeten aan dat meisje met dat zeeman ondergoed, helaas moet zij ook bezuinigen in deze crisis.

Met vriendelijke groet,
Errit Sterkeverhalenburg ( razende reporter )

Noot redactie: "meisje met zeemanondergoed"= vrouw Lau
Lau geeft AL zijn geld uit aan uitvindingen vandaar...........

Dus.. nu weten we allemaal hoe het komt dat het zo hard gaat!! 175,78654 CC!

 
  Nieuw chassis 2010
model 2010
Gepost: 26 nov 2009

Hierbij een klein voorproefje van het 2010 model.In 2009 is Jeremy 2e algemeen in de eindstand van het Nederlands kampioenschap geworden . Met dit NIEUWE chassis en de motoren van 2010 gaan we zeker voor het Nederlands kampioenschap, maar... we weten allemaal, het is een mechanische sport, en de concurrentie zit ook niet stil. Dus we kunnen niet meer als ons best doen..

 

 
  Nieuwe fotos geplaatst
1e!Genk13
Gepost: 22 okt 2009

Er zijn fotos geplaatst van Kerpen en Genk 2009

Feestavond NAB: Huldiging kampioenen 2009: 21-11-2009 / Motel de Naaldhof oss

 
  Lau Kans Tuning ( kranten knipsel )
Jeremy nk emmen2Jeremy nk emmen3Jeremy nk emmen4Jeremy nk emmen5
Gepost: 15 apr 2009
Lau Kans Tuning
Op verzoek van de hoofdredacteur van de Kartkrant interviewt de razende reporter Errit Sterkeverhalenburg de uitvinder Lau Kans.

Ergens in de kop van Noord Holland heeft Lau op een achteraf industrieterrein zijn uitvinderij, als Errit daar op een donkere avond aankomt. Alles moet in het diepste geheim gebeuren, want het is zo geheim dat Lau Kans zijn vrouw zelfs niet weet waar hij mee bezig is.

Errit wordt ontvangen in de kantine van het bedrijf, waar Lau dan eerst na een aantal flesjes bier uitleg geeft, waar hij mee bezig is. Onze kart krant heeft de primeur gekregen van Lau Kans zijn uitvinding van de eeuw, diverse kart motoren fabrikanten zijn al jaren bezig met het zoeken naar een oplossing voor betere en snellere motoren, volgens Lau heeft hij het uitgevonden en al patent erop aangevraagd. Vanavond is de eerste proef en als die slaagt wordt Lau volgens eigen zeggen hiermee schatrijk. Na nog een paar biertjes begint hij zijn verhaal. Zijn vader heeft vroeger bij de Porceleine fles gewerkt en daar porcelein leren maken

Dit heeft Lau op een idee gebracht om keramische zuigers te gaan maken in eigen beheer. Hij heeft hiervoor een oventje aangeschaft, een malletje gemaakt en begonnen een procedé te ontwikkelen met allerlei ingrediënten om keramische zuigers te bakken. Het voordeel volgens Lau, je hebt dan geen zuigerveren meer nodig en dus gaat alles heel soepel heen en weer.

Errit raakt diep onder de indruk van zoveel vernuft, hier is iemand bezig om het wiel weer uit te vinden. Maar dit is nog niet het einde van het verhaal, normaal bestaat het cilinder van een motor uit een ijzeren bus met daaromheen een aluminium cilinder. Lau Kans heeft dit heel anders gedaan, zijn buurman heeft een houtverwerking bedrijf en maakt tuinhekjes enz. Hij heeft ook een draaibankje om hout te bewerken.Lau heeft hem ingeschakeld om een hardhouten cilinder bus voor hem te draaien, deze is in de cilinder van Lau geperst en voilá de uitvinding is compleet. We nemen nog een paar biertjes en het wordt echt gezellig Errit is zeer vereerd dat hij deze uitvinder mag interviewen, de tranen schieten hem in de ogen.

Nu is het wachten nog even op de testcoureur uit België ene Lamme Goedzak die door Lau in het diepste geheim is gecontracteerd, na nog een paar biertjes begin ik het helemaal te zien en als de Belg Lamme Goedzak arriveert kan het experiment beginnen. Als Errit zegt het is hartstikke donker buiten, kijkt Lau hem meewarig aan en zegt ik heb een testbank daarop gaat Lamme Goedzak de test doen. Dan gaan we naar beneden voor het experiment en Errit lazert zowat de trap af na zoveel bier.

De kart voor Lamme staat beneden in de werkplaats al klaar, alleen de cilinder moet nog even op de motor gezet worden, alvorens Lau dit gaat doen trekt hij zo’n groen ziekenhuis pak aan en zo’n groen kapje op zijn kop, voorzichtig wordt dan alles in elkaar gezet Lamme Goedzak heeft inmiddels zijn race overall al aan getrokken en zijn Andre van Duinhelm opgezet. Lau Kans heeft zo’n testbank waar je met kart en al op kan, je ziet ze ook wel bij de politie als ze scooters controleren, alleen de testbank van Lau staat op een soort tafel.Nadat alles een keer zorgvuldig wordt gecontroleerd door Lau wordt de kart op de tastbank gehesen en neemt Lamme met helm en al plaats in het stoeltje van de kart.

Lau pakt de startvlag, als de vlag valt moet Lamme de motor starten en gas geven. Er volgt een spannend ogenblik voordat de vlag valt, maar als Lau dan de vlag laat vallen en de motor wordt gestart volgt er een geweldige klap en stort Lamme met kart en al van de  testbank en komt meters verder kermend van de pijn neer. De motor heeft zo’n klap gemaakt dat hij van de kart is afgebroken, ook had Lau vergetende kart met sjorbanden vast te zetten op de testbank, bij nader onderzoek terwijl Lamme nog ligt te kermen van de pijn, staat ook nog de houten cilinderbus in de brand, volgens Lau is die houten buurman een knoeier, dat het eerste experiment volledig is mislukt ligt in ieder geval niet aan Lau en die mislukte Belg Lamme Goedzak is ook een miskleun geweest, hij deed alles verkeerd.

Lau gaat weer naar boven naar de kantine en neemt nog maar een biertje en gaat zitten nadenken over zijn volgende uitvinding. Hij heeft al weer de nodige plannen en zal voor verdere uitvindingen contact opnemen met ingenieur Lampie.

Moraal van dit verhaal het wiel is weer niet uitgevonden.

Uw razende reporter Errit Sterkeverhalenburg